Як домогтися бажаного: найефективніша формула спілкування. Блог колишнього агента ФБР

Мета комунікації, усної чи письмової, інформувати, переконувати або впливати на слухачів або читачів

Ефективна комунікація має три основні компоненти: теза, аргументи, які його підтверджують, та висновок. Ця формула проста і може бути використана для отримання бажаного як у діловому спілкуванні, так і в інших сферах життя.

Експозиція

Це головна ідея, яку ви хочете донести. Все, що ви скажете або напишете згодом, має підтримувати експозицію. Людям найпростіше підкопатися під сказане вами, атакуючи головну тезу. Якщо він недостатньо сильний, ви не можете ефективно комунікувати, які б сильні аргументи не мали. Потрібно ретельно вибудовувати свою головну ідею, щоб вистояти проти контраргументів, особливо – з боку скептиків.

Коли моїй дочці було 14, вона використовувала неправильну тезу, щоб переконати нас із дружиною купити їй мобільний телефон. Її ідея була така: “Мені потрібен телефон, тому що у всіх у школі є мобільні”. Помилка була в тому, що не у кожного учня її школи були телефони, адже, щонайменше, у неї його не було. Ефективнішою експозицією було б: “Я хочу мобільний”. Вона витримає контраргументи, адже ґрунтується на бажанні проти факту. Ніхто не може заперечити того факту, що моя дочка хоче телефон. Для того, щоб переконати нас купити мобільний, дочка має надати аргументи, які підтверджують її основну ідею. Згодом дочка поміняла експозицію на “Я хочу телефон”. Оскільки я не міг навести ефективних контраргументів, то дав їй можливість висловити аргументи, що підтримують початкову тезу.

Аргументи, які підтверджують тезу

Якщо ваша експозиція може вистояти проти контраргументів, то наступна мета – представити сильні аргументи, які підтримають цю тезу. Аргументи мають бути чіткими і короткими, щоб захиститися проти контраргументів.

Першим аргументом моєї дочки був такий: “Я зможу з вами зв’язатися у надзвичайних ситуаціях”. Мій контраргумент був: “Як ти сказала раніше, у всіх у школі є телефони. Якщо виникне надзвичайна ситуація, ти зможеш скористатися телефоном друга”. Аргумент моєї дочки провалився. Тепер вона залишилася зі своєю тезою “Я хочу телефон”, який є лише звичайним бажанням – одним з багатьох, які виникнуть у неї протягом життя. Другий аргумент моєї дочки звучав так: “Якщо я опинюся одна на вулиці пізно вночі та опинюся у скрутній ситуації, то зможу зателефонувати вам і попросити про допомогу”. Мій контраргумент був: “Ти дуже молода, щоб бути на самоті на вулиці пізно ввечері, отже, телефон тобі не знадобиться”. Аргумент дочки знову зазнав невдачі. Вона знову залишилася зі своїм необґрунтованим бажанням.

Коли моя дочка зрозуміла, що її теза та аргументи не працюють, то придумала нові. Її нова ідея містила ентимему і звучала так: “Ви хочете, щоб я була в безпеці, коли перебуваю поза домом”. Якщо зовсім просто, то ентимема – це твердження, з яким у принципі згодні всі. У такому разі, ми з дружиною мали погодитися: ми хочемо, щоб, перебуваючи поза домом, дочка була в безпеці. Будь-яка відповідь, крім «ні», показала би нас у поганому світлі. Будь-який контраргумент легко нейтралізувати, адже, по суті, ми б оспорювали своє бажання, щоб дочка була в безпеці. Це теза категорії “шах і мат”. Моя дочка додала негласний емоційний елемент, який зробив її тезу сильнішою. Якщо ви можете добитися того, щоб інші погодилися з вашою тезою, то вони з більшою ймовірністю вислухають аргументи. “У надзвичайних випадках я зможу зателефонувати мамі або набрати 911”. Такий аргумент належить до категорії незаперечних. Адже дочка ввела надзвичайні ситуації. Будь-який контраргумент знову виставив би нас у поганому світлі. Другий аргумент звучав так: “Мої друзі використовують телефони, щоб спілкуватися один з одним, і я не хочу залишитися за бортом моєї соціальної групи”. Мабуть, це справжня причина, через яку моя дочка хотіла телефон. Утім, вона використовувала ентимему, адже які батьки захочуть, щоб їхня дитина залишилася поза соціальною групою, особливо, якщо ця соціальна група справляє позитивний вплив? Коли формулюєте тезу і підбираєте аргументи, шукайте те, з чим люди загалом можуть погодитися. Ентимема – потужний інструмент впливу.

Висновок

Після вступної тези й аргументів потрібні висновки. Висновок має ґрунтуватися на доказах і міркуваннях, які ви раніше представили. Коли моя дочка представила нову тезу й аргументи, її висновок звучав так: “Тому, мені потрібен телефон”. Ми з дружиною вирішили, що її аргументи переконливі, тому купили їй мобільний.

Прості розповідні речення

Використовуйте прості речення. Вони виглядають правдивішими. Дослідники показали, що читачі і слухачі оцінюють прості речення як більш правдиві У порівнянні з довгими і складними. Просте речення містить іменник і дієслово. Введення у речення прикметників змінює характеристики іменників. Точно так само і прислівники змінюють сприйняття дієслів. Прикметники і прислівники вносять двозначність. Тому, вводячи ці частини мови, потрібно бути вкрай обережним. Кожне додане слово повинно мати конкретну мету. Видаліть всі зайві слова з речення.

Прості пропозиції передбачають лише велику літеру на початку пропозиції та крапку в кінці. Сьогодні багато людей не знають, як правильно використовувати коми. Прості речення не потребують ком, тому вам не потрібно знання складних правил. Речення з пунктуаційними помилками справляють враження ліні та некомпетентності. Якщо ви пишете простими реченнями, то не робите таких помилок.

Використовуйте прості речення. Вони виглядають правдивішими

Користуйтеся простими слова

Мета комунікації – повідомити, переконати або вплинути. Більшість читачів і слухачів у своєму розпорядженні мають робочий словник обсягом 500 слів, що рівноцінно рівню п’ятикласника. Якщо хочете проінформувати, переконати чи вплинути, використовуйте прості слова, щоб ваше послання було легко зрозуміти. Крім того, у простих словах складніше зробити помилки.

Одне речення – одна ідея або дія

Прості розповідні речення за визначенням містять один іменник та одне дієслово. Це означає, що одне речення може стосуватися лише однієї ідеї або однієї дії. А це допомагає уникнути двозначності.

Використовуйте активні слова

Активні слова спонукають читача рухатися від речення до речення. Пасивні дієслова роблять речення слабкими.

Практичне застосування

Цю формулу ефективної комунікації легко запам’ятати і застосувати в багатьох ситуаціях. Наприклад, якщо хочете переконати начальника дотримуватися певного напрямку, коротко вкажіть, чого хочете досягти, використовуйте прості речення з активними дієсловами, щоб посилити свою позицію, а потім надайте свій висновок, який повторює головну тезу. У соціальних ситуаціях ви можете хотіти пообідати в будь-якому ресторані в той час, як ваші співробітники хочуть в іншому. Щоб переконати їх, назвіть ресторан, в який хочете піти, причини, чому варто вибрати саме його, і наостанок додайте: “Пообідаймо в цьому ресторані”. Ця формула підходить для будь-якої ситуації, в якій ви хочете проінформувати, переконати чи вплинути на інших.

Більше порад про техніки розв’язання конфліктів Джек Шафер дає у своїй книзі “Включаємо чарівність за методикою спецслужб”, перекладену на 18 мов.

Переклад НВ

Публікується з дозволу автора. Републікація повної версії тексту заборонена

Оригінал

Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Мнения Нового Времени

Більше блогів тут

Ми дотримуємося етики трансльованих новин. Якщо у нашій статті відсутьні анонсовані фото чи відео, тоді просто перйдіть до джерела, де потрібний контент вбудований за належної політики ресурсу

джерело

реклама

Пов'язані статті

facebook
Close