Для чого будувати особистий бренд: чотири причини

Існує думка, ніби особистий бренд потрібен не кожному. Так і є. Давайте розберемося, у яких випадках про нього варто задуматися, а в яких – забути

Почнемо з невеликої теорії. Слово “бренд” існує багато-багато років і в перекладі з давньоскандинавскої означає “клеймо” або “палити”. Це означало, що у кожного майстра і ремісника був свій фірмовий знак або печатка, яка слугувала гарантією якості. У разі браку будь-який клієнт знав, куди звернутися і дати зворотний зв’язок.

В кінці XIX століття з’явилися товари масового споживання, наприклад, та ж Coca-Cola. Люди перестали звертатися тільки до одного майстра або виробника. Сьогодні вони обирають товар компанії А, завтра – фірми Б. Отже, єдине, що може утримати клієнта або привернути його увагу – це бренд.

Бренд грає з почуттями аудиторії і часто дає обіцянку. Обіцянка престижу (годинник Rolex), виконання мрії (дешеві авіаквитки до країни мрії), зробити вас краще (косметика). По суті, бренд – нематеріальний актив, набір відчуттів.

Зараз особистий бренд теж товар. Річард Бренсон, Стів Джобс, Білл Гейтс – люди з сильним персональним брендом. Їхнє ім’я – гарантія якості, на них хочуть бути схожими мільйони.

Тих, у кого є сильний персональний бренд, гучне ім’я або репутація, купують частіше і охочіше. Наприклад, найманих працівників переманюють в інші компанії, за політиків голосують виборці, а клієнти або партнери обирають власника бізнесу або підприємця. Отже, головне завдання персонального бренду – допомогти аудиторії обрати певну людину.

Для чого вам потрібен особистий бренд?

  1. Взаємодія з клієнтом або партнером, який вірить вашому імені або знаку якості. В даному випадку особистий бренд – маркетинговий інструмент. Вам не доведеться працювати з “холодною” аудиторією – клієнти будуть знаходити вас самі.
  2. Стабільність. Найбільший страх більшості підприємців пов’язаний з відсутністю замовлень або клієнтів. Сильний персональний бренд вибудовує довірчі відносини з аудиторією. Вони не тільки підкажуть вам, що потрібно додати або прибрати, але і залишаться з вами надовго.
  3. Лояльність. Всі хочуть купувати у яскравих, успішних і відомих. Це дарує їм статус і слугує кредитом довіри.
  4. Зростання прибутку і кількості вигідних партнерств. Ви зможете виходити на нові ринки і ніші, об’єднуватися з іншими лідерами думок, завойовувати увагу нової аудиторії.

Однак існує думка, що не кожному потрібен особистий бренд. Це, частково, правда. Персональний бренд не спрацює в 4 випадках: ви не є фахівцем (або професіоналом) в своїй сфері, немає гарантій, відсутність історії і страх публічності.

Вам варто лише визначитися: у чому ваша унікальність?

Вам точно не потрібен особистий бренд, якщо ви не готові давати гарантії або згодні лише на “косметичний ремонт”. Наприклад, ви просуваєте фітнес-послуги, але не обіцяєте, що клієнт скине зайву вагу за певний час. Або ви щиро вірите, що скопіювавши образ успішного бізнесмена, станете брендом. У такому випадку, напевно, не варто навіть замислюватися про власний бренд. Або, якщо ви боїтеся бути впізнаваним фахівцем або виступати на публіці. Тоді варто обрати шлях ремісника і виконувати якісно свою роботу. Також якщо вам немає про що розповісти аудиторії, у вас немає досвіду, тоді зі створенням особистого бренду краще почекати. Варто пам’ятати: невдалий досвід, наприклад, провал у стартапі – теж історія. Якщо ви зможете її розповісти і поділитися лайфхаками, як уникнути помилок, тоді варто пробувати.

Отже, особистий бренд будується на таких базових принципах:

  • відповідає дійсності;
  • вимагає часових і грошових ресурсів;
  • виправдовує очікування;
  • має чітку мету і фокус.

Вам варто лише визначитися: у чому ваша унікальність? Зосередьтеся на темі, яка максимально розкриє вашу експертність, і розвивайтеся в ній. Не бійтеся транслювати свої цінності і переконання, робіть ставку на свої вміння та здібності, діліться враженнями і створюйте свою історію. Особистий бренд багатогранний.

Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Мнения Нового Времени

Більше блогів тут

Ми дотримуємося етики трансльованих новин. Якщо у нашій статті відсутьні анонсовані фото чи відео, тоді просто перйдіть до джерела, де потрібний контент вбудований за належної політики ресурсу

джерело

реклама

Пов'язані статті

facebook
Close